Nośnik 120mm moździerza M121 (jest to instalowana na pojeździe wersja moździerza M120), na zdjęciu wóż wyposażony jest w pancerz reaktywny.
Wóz ewakuacji medycznej.
Nawiązujący budową do M577 wóz dowodzenia i kontroli.
Obecnie używana, najnowsza wersja wozu M2A3, widoczne są duże (wyposażone w niezależne kanały termowizyjne) celowniki działonowego i dowódcy.
O elementy układu jezdnego i napędowego M2 Bradley oparty jest również program modernizacji armatohaubic M109 do standardu Paladin Integrated Management.
Obecnie (po wykupieniu w 2005 roku United Defense) właścicielem praw do Bradleya jest BAE Systems Land and Armaments.
Nie wolno zapominać że na bazie BWP M2 powstało wiele innych wersji specjalistycznych, jak wyprodukowany w bardzo małej serii duży wóz dowodzenia M4, oparte o jego podwozie nośniki gąsienicowe np. M270 MLRS, nawet piechota morska swoje amfibijne transportery opancerzone AAVP-7 modernizując do standardu AAVP-7A1 wyposażyła w zawieszenie z BWP M2A2/A3.
OdpowiedzUsuń