Czeskie zakład Tatry są obecnie jedną z najstarszych firm branży motoryzacyjnej. Historia firmy rozpoczęła się w 1850 w Kopřivnicach na Morawach, kiedy to Ignácy Šustala rozpoczął produkcję bryczek konnych, by od 1987 stać się jedną z pierwszych w Europie firm produkujących samochody. Punktem zwrotnym w historii firmy był 1923, kiedy to wprowadzono do produkcji Tatrę T 11 – samochód, w którym po raz pierwszy zastosowano układ z centralną rura nośną projektu Hansa Ledwinka. Rozwiązanie, na którym pojazdy produkowane w Kopřivnicach opierają się do dnia dzisiejszego.
Zakłady Tatry (posiadające m.in. własną kuźnię i odlewnię) pozostają jednymi z niewielu gdzie w jednym miejscu powstają praktycznie wszystkie zasadnicze elementy pojazdów. Produkowane są silniki, skrzynie biegów i rozdzielczo-redukcyjne, wały oraz mosty przenoszące napęd (w przypadku modeli w klasycznym układzie Tatry – centralna rura nośna), ramy drabinkowe, kabiny (zarówno „miękkie” jak i w wersjach opancerzonych) i skrzynie ładunkowe oraz skrzynie wywrotek. Oczywiście by poszerzyć wybór stosowane są również elementy od innych producentów jak Renalut, DAF, Paccar, Deutz, Cummins czy Allison.
Czytaj resztę wpisu »
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz