
Wóz ewakuacji medycznej.

Nawiązujący budową do M577 wóz dowodzenia i kontroli.

Obecnie używana, najnowsza wersja wozu M2A3, widoczne są duże (wyposażone w niezależne kanały termowizyjne) celowniki działonowego i dowódcy.

O elementy układu jezdnego i napędowego M2 Bradley oparty jest również program modernizacji armatohaubic M109 do standardu Paladin Integrated Management.

Obecnie (po wykupieniu w 2005 roku United Defense) właścicielem praw do Bradleya jest BAE Systems Land and Armaments.
Nie wolno zapominać że na bazie BWP M2 powstało wiele innych wersji specjalistycznych, jak wyprodukowany w bardzo małej serii duży wóz dowodzenia M4, oparte o jego podwozie nośniki gąsienicowe np. M270 MLRS, nawet piechota morska swoje amfibijne transportery opancerzone AAVP-7 modernizując do standardu AAVP-7A1 wyposażyła w zawieszenie z BWP M2A2/A3.
OdpowiedzUsuń